فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

۴۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

معرفی روتر های سیسکو

معرفی روتر های سیسکو

در میان محصولات شبکه ، Cisco آشناترین و محبوبترین نام را دارد. محصولات Cisco معمولا” بهترین و مطمئن ترین ابزارهای شبکه هستند. با داشتن یک روتر Cisco بعید است مدیر یک شبکه در حل مسائل و مشکلات خود به بن بست برسد. چرا که Cisco برای هر مسئله ای راه حلی را پیشنهاد کرده است.

ما در اینجا تنها مقداری درباره روترهای Cisco بحث می کنیم و وارد سایر محصولات Cisco نمی شویم.

بدیهی است پرداختن به جزئیات کامل روترهای Cisco نیز امکان پذیر نیست. برای آگاهی کامل از محصولات و هر یک از تجهیزات Cisco می توانید به سایت cisco.com مراجعه نمایید.

امروزه استفاده از روترهای Cisco به منظور برقراری ارتباط کاربران با ISP از جمله رایج ترین روشهای موجود است. علاوه بر این روترهای Cisco می توانند به منظورهای مختلفی نظیر Firewall , Routing , VoIP , … مورد استفاده قرار گیرند.

روترهای Cisco دارای مدلهای مختلفی بوده که برخی از آنها به اختصار عبارتند از :

Cisco 2511 :

این مدل دارای ۱ ماژول Ethernet می باشد.

ــ برای اتصال خط Leased دارای پورت سریال Onboard است.

ــ مــیزان Ram آن۴ الی ۸ مــگابایت می باشد و امکان افزایش را نیز داراست.

ــ میزان Flash آن۸ الی ۱۶ مگابایت بوده و امکان تعویض یا افزایش را نیز داراست.

ــ ماژول نمی توان به آن اضافه کرد. اما می توان ۲ پورت سریال برای اتصال خط Leased یا E1/T1 به آن اضافه کرد.

ــ سرعت Ethernet آن ۱۰ Mb/s می باشد.

Cisco 26XX :

ــ این مدل دارای ۱ پورت یا ۲ پورت Ethernet می باشد.

ــ بــرای اتــصــال خــط Leased به کارت سریال WIC1T یا WIC2T نیاز است.

ــ میزان Ram آن حداقل ۱۶ و حداکثر ۲۵۶ مگابایت می باشد.

ــ میزان Flash آن حـــداقل ۸ و حـــداکثر ۱۲۸ مگابایت می باشد.

ــ حداکثر ۱ ماژول می توان به آن اضافه کرد.

ــ حداکثر ۲ کارت WIC می توان به آن اضافه کرد.

ــ سرعت Ethernet آن ۱۰۰/۱۰ یا۱۰ می باشد.

Cisco 36XX :

ــ این مدل دارای ۱ پورت یا ۲ پورت Ethernet می باشد.

ــ برای اتصال خط Leased به آن به ماژول NM-1FE2W و کارت سریال WIC1T یا WIC2T نیاز است

ــ مــیزان Ram آن ۳۲ مــی باشــد و امــکان افــزایش را نیز داراست.

ــ میزان Flash آن ۸ بوده و امکان تعویض یا افزایش را نیز داراست.

ــ حداکثر ۶ ماژول می توان به آن اضافه کرد.

ــ سرعت Ethernet آن ۱۰۰ می باشد.

Cisco 5300 :

ــ این مدل Router نبوده و فقط Access Server می باشد.

ــ دارای ۲ پورت Ethernet است. یکی با سرعت ۱۰ و دیگری با سرعت ۱۰۰ است.

ــ خط Leased نمی توان به آن اضافه کرد.

ــ میزان Ram آن ۶۴ می باشد و امکان افزایش را نیز داراست.

ــ میزان Flash آن ۱۶ بوده و امکان تعویض یا افزایش را نیز داراست.

ــ حداکثر ۳ ماژول می توان به آن اضافه کرد.

ــ حداکثر ۴ خط E1 می توان به آن اضافه کرد. (برای ۱۲۰ خط VoIP همزمان)

Cisco 5350 :

ــ این مدل دارای ۲ پورت Ethernet با سرعت ۱۰/۱۰۰ می باشد.

ــ حداکثر ۷ خط E1 می توان به آن اضافه کرد.

ــ دارای دو سریال پورت Onboard است که از آن می توان برای اتصال خط Leased استفاده کرد.

ــ میزان Ram آن ۱۲۸ مگابایت می باشد و امکان افزایش را نیز داراست.

ــ میزان Flash آن ۳۲ مگابایت بوده و امکان تعویض یا افزایش را نیز داراست.

ــ حداکثر ۳ ماژول می توان به آن اضافه کرد.

ــ حداکثر ۷ خط E1 می توان به آن اضافه کرد.

Cisco 1750 :

ــ این مدل دارای ۱ ماژول Ethernet می باشد.

ــ به این مدل می توان ۲ کارت WAN اضافه کرد.

ــ مورد استفاده آن فقط به منظور Voice Gateway است.

ــ برای اتصال خط Leased به آن باید ماژول WIC به آن اضافه کرد.

ــ میزان Ram آن۱۶ مگابایت می باشد و امکان افزایش را نیز داراست.

ــ میزان Flash آن ۴ مگابایت بوده و امکان تعویض یا افزایش را نیز داراست.

ــ با استفاده از کارتهای VIC-2FXO می توان از حداکثر ۴ خط به منظور VoIP استفاده کرد.

ــ ماژول نمی توان به آن اضافه کرد.

ــ سرعت Ethernet آن۱۰/۱۰۰ می باشد.

Cisco Vg200 :

ــ این مدل دارای ۱ ماژول Ethernet می باشد.

ــ مورد استفاده آن فقط به منظور Voice Gateway است.

ــ اتصال خط Leased به آن ممکن نیست.

ــ میزان Ram آن۱۶مگابایت می باشد و امکان افزایش را نیز داراست.

ــ میزان Flash آن ۴مگابایت بوده و امکان تعویض یا افزایش را نیز داراست.

ــ حداکثر ۱ ماژول می توان به آن اضافه کرد.

ــ سرعت Ethernet آن ۱۰۰/۱۰ می باشد.

همانگونه که گفته شد روترهای Cisco نسبت به سایر روترها قابلیت انعطاف پذیری بیشتری داشته و ماژول های مختلفی می توان بر روی آنها نصب کرد و به منظورهای مختلف از آنها استفاده نمود. از میان انواع ماژولهایی که می توان بر روی روترهای Cisco نصب کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

NM16AM : ماژول Data برای ۱۶ خط تلفن به همراه ۱۶ مودم Internal با سرعت ۵۶Kb/s می باشد.

NM32A : ماژول Data برای ۳۲ خط تلفن بدون مودم Internal می باشد. اگر از این ماژول استفاده شود باید ۳۲ مودم External به روتر وصل شود.

NM16A : ماژول Data برای ۱۶ خط تلفن بدون مودم Internal می باشد. اگر از این ماژول استفاده شود باید ۱۶ مودم External به روتر وصل شود.

NM-HDV-2E1 : بوسیله این ماژول ۲ خط E1 را می توان به روتر متصل کرد.

نوآوری کلیدی تکنولوژی در سال۲۰۱۶

نوآوری کلیدی تکنولوژی در سال۲۰۱۶

سال ۲۰۱۶ همراه با چشم اندازهایی جدید در زمینه سخت افزارهای محیط های کسب و کار متوسط همراه گردیده است. طبق بررسیهای IDC، سخت افزار بزرگترین بخش از بازار در سال ۲۰۱۶ باقی خواهد ماند و نزدیک به ۴۰ درصد از تمام هزینه های IT به سمت دستگاه های، زیرساخت ها و سایر سخت افزار خواهد بود. آخرین زمانی که قابلیت های فنی کسب و کار خود را بررسی نموده اید، کی بوده است؟ آیا کارکنان شما از وجود فن آوری های قدیمی، عدم دسترسی و یا محدودیت های ذخیره سازی داده شکایت مینمایند؟ زمان آن رسیده تا فن آوری های نوآورانه ای که منجر به پیشرفت کسب و کار شما میشوند را درنظر بگیرید. در اینجا نگاهی به سه حوزه زیرساخت کلیدی که بسیاری از سازمان های متوسط قصد استقرار آن را پیش رو دارند، میندازیم:

 شبکه های مجازی

برای کسب و کارهای متوسط، مجازی سازی سرور به طور فزاینده ای رایج گردیده است. این سازمان ها ممکن است در معرض تنگناهای داده قرار گرفته و ذخیره سازی مجازی را نیز اضافه نمایند. در حال حاضر، فاز آتی شبکه، مجازی سازی میباشد. سال ۲۰۱۶، سال بزرگ شکل گیری مجازی سازی و شبکه نرم افزار تعریف شده (SDN) است. در حالی که SDN از لحاظ فنی یک سخت افزار ارتقاء پذیر نیست، تفکر بر قابلیت های سخت افزاری شما برای این موضوع حائز اهمیت میباشد. با آماده سازی اساس تکنولوژی خودتان ، به طور کامل می توانید SDN یا مجازی سازی را ادغام، از مزایای آن استفاده کنید و کسب و کار خود را بدون هیچ گونه نگرانی در مورد از کار افتادگی فعال سازید. مزیت مرکز SDN پیرامون حوزه همگرایی میباشد. عناصر شبکه (به عنوان مثال، سوئیچ ها، فایروال ها، روتر، و غیره) همانند محاسبات و ذخیره سازی مجازی، به صورت یک فرآیند ساده مدیریت شبکه به نظر میایند. علاوه بر این، توانایی تهیه و تنظیم آسان منابع شبکه برای قوی تر شدن مقیاس شبکه فراهم میاید. سخت افزارهای مورد نیاز چه هستند و چه چیزهایی برای پشتیبانی از تراکنش ها مورد نیاز است؟ به عنوان مدیر فناوری اطلاعات، شما باید تفکیک منطقی توابع شبکه معمولی را تهیه نمایید. سوئیچ ها و روتر باید به صورت متمرکز بر روی پردازش بسته پیکربندی شود، در حالی که مسیر واقعی شبکه باید بر روی SDN باقی بماند.

اینترنت اشیا

IoT به اینترنت اشیاء اطلاق میشود و هنوز در مراحل اولیه رشد است، اما کسب و کارها تا حد زیادی می توانند از این فناوری جوان بهره مند شوند. مهمترین مزیت این روش تاثیر اطلاعات با ارزش است. با بهره گیری از اتصال دستگاه های مشتریان و نهادهای کسب و کار به طور یکسان، منابع جدیدی از داده به دست میاید، که می تواند به فرصتی ارزشمند از اطلاعات تبدیل گردد. به عنوان مثال، ماشین های فروش می تواند با یک سیم کارت نصب شده اطلاعات فروش را به دفتر ارسال نمایند، که این یک فرایند خودکار خستگی ناپذیر است. جمع آوری این داده ها بسته به ترافیک مصرفی می تواند برای پیش بینی زمان آتی تهیه یک ماشین جدید کمک نماید. علاوه بر این، اینترنت اشیا (IOT) را می توان اهرمی برای افزایش بهره وری رو به جلو کسب و کار از طریق بازاریابی در زمان واقعی، بهینه سازی فرآیند و کاهش مصرف در نظر گرفت. محصولات اینترنت اشیا به طور مستقل می توانند در جمع آوری داده از کاربران و مشتریان، از جمله چگونگی و زمان استفاده از محصول به کار برده شوند. با نظارت بر خریداران و آن چه که مورد نیاز آنهاست، بازاریابان بهتر می توانند بر روی ارسال تقاضا، پیام های منحصر به فرد به مشتریان، بهبود بازاریابی داخلی و تجربه مشتری تعیین هدف نمایند. اگر کسب و کار شما به مزایای استفاده از اینترنت اشیا توجه دارد و بر روی یکپارچه سازی برخی از فن آوری جدید در آینده نزدیک برنامه ریزی مینماید، شرکت خود را برای هجوم دستگاه های جدید با به روز رسانی سخت افزار فعلی و زیرساخت های شبکه، محاسبات و ذخیره سازی بالاتر و سطح پردازش داده ها بیشتر آماده نمایید.

ذخیره سازی مبتنی بر فلش

کسب و کار شما به لطف چند عامل کلیدی ممکن است سال ۲۰۱۶ را به عنوان زمانی مناسب برای ارتقاء ذخیره سازی مبتنی بر فلش در نظر بگیرد. اول اینکه قیمت فلش در حال کاهش است، که به این معنیست که فلش ها در حال حاضر برای تمام کسب و کار ها مقرون به صرفه میباشند. علاوه بر این، افزایش نیاز به پردازش داده ها با عملکرد بالا به احتمال زیاد منجر به رشد آن میشود. رشد اطلاعات کسب و کار و نیاز به راه حل های ذخیره سازی با کارایی بالا، منجر به ارایه گزینه های امیدوار کننده ای برای کسانی که به دنبال این تصمیم در این سال هستند گردیده است. با در دسترس قرار داشتن راه حل های ذخیره سازی، کسب و کارها می توانند سرعت و عملکرد فلش را به همراه طول عمر دیسک داشته باشند. بهتر از همه اینکه، ارتقاء به ذخیره سازی مبتنی بر فلش تقریبا هیچ خللی در ترکیب با سایر تکنیک های موجود در ذخیره سازی و سخت افزار فعلی ایجاد نمی نماید و به کسب و کار شما اجازه اجرا در سطح مطلوب را می دهد. با یکپارچه سازی فن آوری ذخیره سازی زیرساخت های خود، سازمان شما می تواند یک فلش را مانند هر دستگاه ذخیره سازی دیگر به عنوان هدف معرفی نماید. کسب و کارها میبایست به دقت وظایف پردازش اطلاعات ارسالی به این فلشها را اولویت بندی نمایند. قبل از ادغام، داده ها را با توجه به آنچه می خواهید در فلش ذخیره نمایید با توجه به این پرسش های مهم مرتب نمایید:

  • کدام برنامه ها بزرگترین فایلها را تولید مینمایند؟
  • داده هایی که قصد ذخیره سازی دارید چه زمان تولیدی دارند و یا تا چه حد مرتبط هستند؟
  • چه مقدار از داده ها کپی شده و یا قدیمی هستند؟
  • چه داده هایی حساس و نیاز به رمزگذاری دارند؟
  • با چه سرعت و از چه مکانی نیاز به دسترسی به داده ها دارید ؟

اگر در این سال به دنبال ارتقاء سخت افزاری فعلی کسب و کار خود هستید، این سه فن آوری نوین را برای سازمان متوسط خود در نظر بگیرید و شروع به برنامه ریزی کنید که چگونه شما می توانید این روش ها را بدون اختلال در روند کسب و کار ادغام نمایید. با به روز بودن با آخرین تغییرات، گوش فرا دادن به نگرانی های کارمندان، و انجام یک ارزیابی دقیق از فرآیندهای کسب و کار، با دقت و به طور موثر می توانید به بهبود عملیات که در آن حداکثر سرعت و حداقل وقفه انجام میگیرد، بپردازید.

برترین های  نتکو را در اینجادنبال کنید…

5 اشتباه بزرگ در ارتباط با انتخاب کلمات عبور

مجموعه‌ ای از بهترین روش‌ ها برای حصول اطمینان از به سرقت رفتن داده‌ های‌ تان

1)-واژه‌های رایج و عمومی

 محافظت از حساب ای‌میل‌تان با استفاده از کلمه‌ی عبوری مثل password یکی از احمقانه‌ترین روش‌ها در ایمن‌سازی کامپیوتری است. و شما نباید از 12345678 یا qwerty یا football استفاده کنید. و برای هواداران فیلم‌های علمی / تخیلی نیز باید اشاره کنیم ncc1701d و starwars نیز کلمات عبور رایج و متداولی هستند که به راحتی حدس زده می‌شوند. البته این موضوع صدها- اگر نه میلیون‌ها- نفر را از به کارگیری این کلمات و عبارات باز نمی‌دارد. و بدون هیچ شک و شبهه‌ای آن‌ها تعجب می‌کنند که چرا آدرس ای‌میل‌‌شان به لیست تماس‌هایی که دارند اسپم ارسال می‌کند و چرا یک نفر دیگر 15 یونیتPlayStation 4 از حساب Amazon‌ آن‌ها سفارش داده است.

2)- تاریخ تولد

طول کدهای PIN اغلب فقط چهار دیجیت است بنابراین به نظر نمی‌رسد به خاطر سپردن چند تا از آن‌ها کار دشواری باشد. اما مردم هنوز هم برای انجام این کار با گرفتاری روبرو هستند و استفاده از تاریخ تولد خودشان یا افرادی که دوست‌شان دارند هنوز هم وسوسه‌کننده است. البته مشکل در این‌جا است که به عنوان مثال هر کسی که بتواند پروفایل فیس‌بوک شما را بببنید احتمالا تاریخ تولد شما را هم خواهد دید. همین موضوع درباره‌ی دوستان یا اعضای خانواده‌تان نیز مصداق دارد. یک هکر مصمم در پیدا کردن این نوع اطلاعات درباره‌ی شما هیچ مشکلی نخواهد داشت بنابراین استفاده از آن برای کلمات عبور یک ایده‌ی وحشتناک خواهد بود.

3)-مدیریت کلمات عبور

البته این روزها بسیاری از افراد از اهمیت داشتن کلمات عبور قدرتمند آگاه هستند و عبارات بسیار طولانی و پیچیده را به حساب‌های شخصی خود اختصاص می‌دهند. کار خوبی است. اما چگونه باید همه‌ی این‌ها را به خاطر سپرد؟ ساده است: همه‌ی آن‌ها را روی یک قطعه‌ کاغذ کوچک بنویسید و سپس آن را به مانیتور خود بچسبانید. خوب، البته آگاهی از کلمات عبوری که بدین شکل در معرض دید همه‌گان قرار دارد مثل آب خوردن است. آیا می‌خواهید قادر شوید تمام کلمات عبور طولانی را به خاطر بسپارید؟ شاید تلاش برای استفاده از یک مدیر کلمه‌ی عبور نظیر LastPass یا Roboform مفید باشد.

4)-بدون کلمه‌ی عبور

همیشه گزینه‌ی چشم‌پوشی کردن از کلمات عبور چه برای wi-fi، روتر، PC یا تلفن در اختیار شما قرار دارد. با این روش همه‌ی کاری که باید انجام دهید این است که مستقیما به سراغ چیزی که احتیاج دارید بروید و این کار را بدون هیچ مانع و رادعی انجام دهید. عالی است- البته اگر این واقعیت به شدت عظیم را نادیده بگیریم که این کار شما را در برابر حملات، سرقت داده‌ها و سایر خطرات و تهدیدات امنیتی بلا دفاع می‌کند. استفاده از یک کلمه‌ی عبور پیش‌فرض در تمام مواقع که به راحتی توسط هر کسی که به دنبال ایجاد دردسر یا سرقت از شما باشد قابل بهره‌برداری و سوء‌استفاده است، تقریبا به اندازه‌ی نداشتن کلمه‌ی عبور بد است.

5)-بدون سیستم

مرد عاقلی (Harry Hill) زمانی گفته بود:"شما باید یک سیستم داشته باشید". او احتمالا درباره‌ی کلمات عبور حرف نمی‌زده اما این توصیه‌ای کاملا ارزشمند است. اگر به کلمات عبور اعتماد ندارید یا اصولا آن‌ها را نمی‌خواهید درنتیجه یک روش خوب برای به خاطر سپردن تمامی کلمات عبور قدرتمند و متفاوت این است که سیستمی داشته باشید که فقط خودتان آن را بشناسید. به عنوان مثال شاید بتوانید دو حرف آخر وب‌سایتی که در حال بازدید از آن هستید انتخاب کنید، اسم حیوان خانگی خود را به آن اضافه کنید، دو حرف اول وب‌سایت را به آن بیفزائید و سپس به عقب برگردید و همه‌ی Lها را با 1 عوض کنید و Oها را با صفر جایگزین نمائید.

یک فضای کاری همکارانه جدید برای کارمندان امروزی

سیسکو معتقد است نیروهای زیادی به ایجاد گرایش‌های جدید در محیط کار کمک می‌کنند. این نیروها و گرایش‌ها در کنار هم، یک فضای همکارانه‌ی جدید ایجاد می‌کنند که  سیسکو می‌گوید می‌تواند کمپانی‌ها را قادر کند  پلتفرمی از قابلیت‌های ارتباطی و همکارانه به وجود آورند که می‌توان آن را به تمام کاربران تحویل داد. در بر گرفتن این گرایش‌ها، برای کمپانی‌هایی که می‌خواهند سطوح جدیدی از نوآوری‌ها و کارآیی‌های تجاری را به کار بگیرند کلید اصلی محسوب می‌شود. همچنین آشکار شدن مهارت‌های بالقوه‌ای که در درون سازمان پنهان شده‌ است و در عین حال ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان و شُرکا که همکاری و ارتباطات بهتری را فراهم می‌کند یکی دیگر از کلیدهای اساسی این گرایش محسوب می‌‌شود. برای خلق چنین فضای همکارانه‌ی جدیدی، سیسکو دامنه‌ی گسترده‌ای از محصولات، سرویس‌ها و راه‌حل‌هایی که UC‪(unified communications)‬ یا ارتباطات یکپارچه، حضور، کنفرانس، cloud computing، ویدئو و سایر حوزه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد ارائه می‌نماید.

یک دیدگاه جدید

سیسکو معتقد است این فضای همکارانه‌ی جدید فضایی است که تمرکز تاریخی بنگاه‌های تجاری بر PCهای دسک‌تاپ را به شکل هابی برای ارتباطات و همکاری تغییر می‌دهد. در این‌جا مدل جدیدی وجود دارد که دینامیک PC-کارکنان را با کنار هم قرار دادن نرم‌افزار ارتباطی و همکاری که هر وسیله‌ای می‌تواند از هر مکانی برروی هر شبکه‌ای اجرا شود در بر می‌گیرد. به طور کلی،این فضای کاری جدید، ارتباطات و همکاری را به روش‌هایی که محیط سنتی دسک‌تاپ کلاینت / سرور قادر به انجام آن نیست امکان‌‌‌پذیر می‌سازد که نتایج آن اساسا به وجود آمدن روش‌های جدیدی برای نوآوری و بهره‌وری جدید و همچنین صرفه‌جویی بیش‌تر در هزینه‌ها است. گرایش‌هایی مثل رشد انفجاری استفاده از گوشی‌های هوشمند،مصرفی شدن تکنولوژی، و تغییر به سمت تحویل برنامه‌های کاربردی از طریق ابر، نیروهای لازم برای ایجاد یکی از عمده‌ترین و قابل توجه‌ترین تغییرات در صنعت IT در ۲۰ سال گذشته را با هم تلفیق کرده است. سایر عواملی که در این تغییر تاثیر دارند عبارتند از اهمیت رو به رشد و تاثیر شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ویدئو در بین تمامی کاربران. هر یک از این عوامل از پتانسیل لازم برای تغییر چگونگی خرید،پیاده‌سازی و استفاده از تکنولوژی توسط کمپانی‌ها و بنگاه‌های تجاری برخوردار هستند.هرچند، وقتی این‌ عوامل با هم تلفیق شوند بر این عقیده‌ی IT که PC مرکز جهان بهره‌وری و همکاری کارکنان به شمار می‌رود تاثیر بسیار بزرگی بر جای می‌گذارد. حالا، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند از قابلیت‌هایی (مثل ۴G و اتصال Wi-Fi، نمایش‌گرهایی با کیفیت بالا، دوربین‌های پُشت و جلو) برخوردار هستند که برای فراهم نمودن امکان ارتباطات غنی‌تر و موقعیت‌های همکاری که بسیاری از PCها قادر به تحویل آن نیستند ضروری به شمار می‌رود. در جایی که مسئله‌ی مصرفی‌سازی IT به میان می‌آید،نسل جدیدی از کارمندانی که وارد محیط کار می‌شوند از IT انتظار دارند از ابزاری که آن‌ها می‌خواهند استفاده کنند پشتیبانی نماید. به همین شکل،نسل‌های جدیدتر کارکنان انتظار دارند به شبکه‌های اجتماعی، بلاگینگ، wiki و سایر ابزار اجتماعی که با آن‌ها آشنایی دارند دسترسی داشته باشند و یا بتوانند به معادل‌های سازگار با فعالیت تجاری این ابزار دسترسی پیدا کنند. کمپانی‌های پیش‌رو که این حرکت را در بر گرفته‌اند شاهد مزایای مرتبط با دریافت عقیده‌ی مشتری، فراهم نمودن سرویس‌های مکان‌محور و زمان‌واقعی و crowdsourcing ایده‌های جدید هستند. درضمن زمانی که کنفرانس‌دهی و آموزش مطرح می‌شود ویدئو می‌تواند کیفیت سرویس را ارتقا دهد و هزینه‌ها را کم کند  اما در عین حال روش‌های جدیدی مثل سرویس‌های پزشکی و بانکی راه‌دور، رزولوشن‌های زنده برای مشکلات تولیدی، مصاحبه‌ی بخش منابع انسانی برای کارکنانی که از راه دور استخدام می‌شوند و خیلی چیزهای دیگر برای کمپانی‌ها مزایای زیادی در بر دارد.درست مثل شبکه‌های اجتماعی و ابزار موبایل،ویدئو نیز یک تکنولوژی دیگر است که  نسل‌های جدید کارکنان انتظارات مشخصی از آن دارند. این منجر به برخورداری از قابلیت استفاده از ویدئو به عنوان بخشی از همکاری در محیط کار و دسترسی به منابع ویدئویی از طریق چندین ابزار، پلتفرم، انواع اتصال‌ها، مکان‌ها و حالت‌های ارتباطی (زمان‌واقعی در مقابل آف‌لاین) می‌شود. براساس چنین فاکتورهایی، سیسکو از این محیط همکارانه‌ی جدید به عنوان توانایی موبایل بودن (کاربران می‌توانند از هر جایی به محیط کار خود دسترسی داشته باشند)، اجتماعی (ارتباطات می‌تواند در بیش از یک روش یک به یک، مثل یک به چند و چند به چند ظاهر شود)، بصری (ویدئو به روش‌های متعددی یکپارچه می‌شود) و مجازی (ابرهای خصوصی یا عمومی برنامه‌های کاربردی،دیتا، و غیره را به روشی ایمن از طریق شبکه‌های هوشمندی که ابزار کارکنان را به هم متصل می‌کند تحویل می‌دهند) یاد می‌کند. نتیجه‌‌ی نهایی، یک ارتباط مبتنی بر کاربر و محیط همکارانه است که آزادی انتخاب روشی که کارکنان می‌خواهند به منظور به حداکثر رساندن مزایای همکاری از آن بهره‌مند شوند برای آنان فراهم می‌کند. درمقایسه با جایگزین‌هایی که در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار دارند، سیسکو می‌گوید این فضای همکارانه‌ی جدید، شخصی‌سازی، یکپارچه‌گی در تمام ابزار، توانایی انتخاب روشی که کارکنان می‌خواهند اطلاعات را از آن طریق دریافت کنند و این که آن‌ها چگونه دوست دارند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و انعطاف‌پذیری لازم برای کارکنان در جهت انتخاب ابزار براساس ارجحیت‌های شخصی و گزینه‌هایی که از طرف سازمان در دسترس آنان قرار می‌گیرد فراهم می‌کند. سیسکو می‌گوید این فضای همکارانه‌ی جدید حالت‌های مختلف پیام‌رسانی،صدا، ویدئو، و کنفرانس را فراهم می‌کند که هر یک از منظر قابلیت‌های توکار خود بسیار پیشرفته هستند. علاوه بر این، تحت مدل همکارانه‌ی جدید، حضور از حالت ساده‌ی “آزاد” یا “گرفتار” به حالات متعددی مثل وضعیت، وسیله،زمان،مکان، و پهنای باند در دسترس تبدیل می‌شود و بدین ترتیب بهترین نوع ارتباطات و همکاری را در بین طرف‌های مختلف ایجاد می‌کند.

آن را به واقعیت تبدیل کنید

همان‌گونه که سیسکو توضیح می‌دهد، قدرت و هدف استفاده از تکنولوژی همکاری، به افراد کمک می‌کند تا حد امکان طبیعی عمل کنند. سیسکو معتقد است بنگاه‌های تجاری می‌توانند با فراهم نمودن امکان کار بدون محدودیت برای کارکنان خود، درگیر کردن  آنان از طریق فراهم کردن ابزار همکاری برای اتصال به سایرین، و توان‌مندسازی آنان برای توسعه‌ی ایده‌ها و حل مشکلات به چنین موقعیتی دست پیدا کنند. روش ساختاری که سیسکو برای فراهم نمودن توانایی ایجاد چنین محیط‌هایی در پیش می‌گیرد روشی است که براساس مقیاس‌پذیری، امنیت، و در دسترس بودن شکل می‌گیرد؛ در عین حال موبایل بودن، ویدئو، و عملکرد ابری را برای فراهم نمودن امکان همکاری کارکنان در هر زمان، از هر مکان و با استفاده از هر ابزاری ایجاد می‌کند. در بین مزایای بی‌‌شماری که سیسکو در رشد و توسعه‌ی چنین محیط کاری می‌بینند، توانایی توسعه‌ی ارتباطات بهتر در تمام سطوح سازمان است. بدین ترتیب این مزایا شامل یک سلسله مراتب تخت، قابلیت‌های تصمیم‌گیری سریع‌تر و بهتر، توانایی ورود سریع‌تر محصولات به بازار، بهره‌وری توسعه‌یافته، صرفه‌جویی‌های متعدد (به زمان، انرژی، و هزینه‌های سفر فکر کنید)، و ایجاد پاسخ‌گویی بهتر به مشتریان از طریق دسترسی سریع‌تر به مهارت‌ها و تخصص‌ها و اطلاعات در داخل کمپانی قرار دارد. برای فعال‌سازی واقعی و طبیعی ارتباطات هر فرد به هر فرد، سیسکو مدعی است که روش، محصولات و سرویس‌های این کمپانی به کارکنان اجازه می‌دهد از ابزاری که قبلا در اختیار داشتند به شکلی ایمن‌تر استفاده کنند و بهترین موقعیت‌های میتینگ را از طریق Cisco TelePresence و WebEx فراهم کنند. سیستم سیسکو در عین حال  کارکنان را قادر می‌کند از طریق ویدئو،UC، و ابزار حضور(presence)  با افراد بیرون از سازمان ارتباط برقرار کنند و با استفاده از مدل‌های پیاده‌سازی ابری سیسکو و interoperability پلتفرم هزینه‌ها را پائین بیاورند. برای این که ویدئو به بخشی طبیعی از همکاری بدل شود، سیسکو می‌گوید درست مثل کاری که در زمینه‌ی صدا از طریق شبکه برای بنگاه‌های تجاری کرده است، همین کار را برای ویدئو نیز انجام داده. علاوه بر این،به جز در اختیار داشتن گسترده‌ترین مجموعه‌ی ویدئویی برای یکپارچه‌سازی ویدئو، سیسکو مدعی است “تنها ساختار ویدئوی تجاری که برای مقیاس‌پذیری، سرعت و قابلیت اطمینان” طراحی شده است در اختیار دارد. در جایی که هدف، فراهم نمودن قابلیت همکاری ازطریق ابر است، سیسکو می‌تواند دامنه‌ی وسیعی از برنامه‌های کاربردی همکاری که صدا، ویدئو، وب و پاسخ‌گویی به مشتری را در بر می‌گیرد فراهم کند؛ آن را از طریق ابرهای خصوصی، عمومی و هیبریدی فراهم کند؛ کلاینت‌های دسک‌تاپ و برنامه‌های کاربردی مجازی‌سازی شده را از طریق سیسکو، تامین‌کننده‌های سرویس و شُرکای خود تحویل دهد؛ و به پیاده‌سازی یک تجربه‌ی کاربری یکپارچه در تمام مدل‌ها و ابزاری که به کار می‌گیرد کمک کند.

 منبع:ماهنامه بزرگراه رایانه

مایکروسافت به جنگ کلمات عبور ساده می‌رود

مایکروسافت در یک روش جدید، کلمات عبور غیرخلاقانه و قابل‌حدس‌ کاربران را تایید نمی‌کند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، گزارش سالیانه SplashData به نام «فهرست بدترین کلمات عبور» که شامل رمزهایی مثل ۱۲۳۴۵ و Qwerty و Password بود انگیزه‌ای شد که مایکروسافت به برخی کلمات عبور، اجازه استفاده در تعدادی زیرساخت ازجمله Xbox Live و آفیس ۳۶۵ ندهد. این قانون به‌زودی برای Azure نیز پیاده‌می‌شود.

در این اقدام منحصر به‌فرد مایکروسافت، کاربرانی که از این نوع کلمات عبور استفاده‌می‌کنند با اخطاری مواجه‌می‌شوند که می‌گوید «کلمه‌ عبوری انتخاب‌کنید که به‌سختی قابل‌حدس‌ باشد» و این کاربران مجبور می‌شوند کلمه‌ عبور خلاقانه‌تر و در‌نتیجه امن‌تری انتخاب‌کنند.

درحالی‌که این ابتکار مایکروسافت قطعاً به توقف رخنه به‌ حساب کاربران کمک خواهد‌کرد، اما این روش برای جمعیت بسیار کاربران تایید‌کننده شبکه شرکت، واقعاً چیزی صورت‌نمی‌دهد. چند نسخه قبل‌تر مایکروسافت کنترل کلمات عبور خوبی را پیاده‌کرد که تصور می‌شد مزایای بسیاری دارد زیرا چند نوع کاربر مختلف می‌توانستند به کلمات عبور مختلفی نیاز داشته‌باشند. برای مثال، یک فروشنده ممکن است به یک کلمه عبور ۸ رقمی با دو نوع حروف یعنی حرف بزرگ و کوچک نیاز داشته‌باشد درحالی‌که شاید لازم باشد مدیران سامانه‌ها از یک کلمه عبور ۱۲حرفی استفاده‌کنند. موارد دیگر نیز بسته به گروه‌های مختلف، تاریخچه کلمه عبور و حداکثر و حداقل سن کلمه عبور متغیر بوده‌‌است.

این روش گامی در مسیر مناسب بود اما به عدم استفاده از کلمه عبور‌های ساده، کلمات عبور افزایشی، Password.۱ و Password.۲ و مانند اینها کمکی نکرده‌‌است. همچنین استفاده از نام شرکت، نام خود کاربران و غیره را نیز جلوگیری نکرده‌‌است. به‌محض اینکه کلمه عبور با معیارهای پایه‌ای تنظیم‌می‌شوند، مورد قبول قرار‌می‌گیرند.

همچنین برنامه‌های تجاری وجود دارد که برای شبکه شرکت به این موضوع می‌پردازند و در همان زمان یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) ارائه‌می‌دهند که نشان‌می‌دهد کلمه عبور در حال نوشته‌شدن با قوانین پیچیده‌ای مطابقت دارد. برای مثال این قوانین می‌توانند به‌گونه‌ای تنظیم شوند که اجازه استفاده از حروف تکراری یا اعداد افزایشی و همچنین تعدادی حروف خاص را ندهند.

استفاده از یک برنامه کلمه عبور خودتنظیمی و روشن‌کردن کلمات عبور پیچیده برای یک سازمان رایگان است و هیچ بار اضافی به سازمان IT یا به مرکز سازمان وارد نمی‌کند. این برنامه‌ها بیشتر شبیه وب‌گاه‌های بانکداری هستند: کاربران از طریق جواب‌دادن به یک‌سری پرسش انتخابی چالش‌برانگیز در این برنامه ثبت‌نام‌می‌کنند. کاربران در صورت فراموشی کلمه‌ عبور پیچیده یا از روی خود وب‌گاه یا از طریق لینک «کلمه عبورم را فراموش‌کرده‌ام» روی صفحه ورود ویندوز، می‌توانند کلمه عبور خود را تغییر دهند.

این روشی که مایکروسافت در حال اجرای آن ‌است، حرکتی در مسیر درست برای محافظت از کاربران در برابر رخنه‌‌هاست. برنامه‌هایی مانند مدیریت پیچیدگی کلمه عبور و بازنشانی کلمه عبور توسط خود فرد از سازمان‌ها نیز حمایت‌می‌کند بدون اینکه باری اضافی به سازمان IT وارد‌کند.

امید می‌رود که سال بعد «فهرست بدترین کلمات عبور» کوتاه‌تر شده‌باشد یا حداقل حاوی کلمات عبوری سخت‌تر از«Password» و امثال اینها باشد.

شرکت اچ‌پی اینترپرایس (HPE) برنامه‌هایی جدی برای توسعه‌ی کابل‌های انتقال اطلاعات دارد و درصدد است تکنولوژی‌های نوری و لیزری را در این صنعت وارد کند. این شرکت قصد دارد از لیزر و نور به صورت گسترده‌تر برای انتقال اطلاعات استفاده کرده و سیم‌های مسی رایج را منسوخ کند.

در جدیدترین مراسم این شرکت، مادربوردی مجهز به یک ماژول نوری معرفی شده که قابلیت انتقال اطلاعات با سرعتی برابر با ۱.۲ ترابیت بر ثانیه دارد. این سرعت انتقال از تمامی ارتباطاتی که در حال حاضر برای انتقال دیتا معرفی شده‌اند، بیشتر است و می‌توان این اتصالات جدید را به عنوان جایگزینی برای کابل‌های مسی امروزی که به عنوان کابل شبکه استفاده می‌شوند، معرفی کرد.

سیم‌های مسی در پورت‌های کامپیوترهای شخصی و لپتاپ‌ها نیز استفاده می‌شوند و مطمئنا تا جایگزینی آنها با سیستم جدید، زمان زیادی باقی مانده است. اما برای مقایسه‌ی سرعت این اتصالات بهتر است بدانیم که حداکثر سرعت پورت یو‌اس‌بی ۳ حدود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در پورت تاندربولت ۳، حدود ۴۰ گیگابیت بر ثانیه است. در نتیجه اتصالات و کابل‌های جدید سرعتی بسیار بیشتر از این اتصالات خواهند داشت.

مایکل مک‌براید (Michael McBride) مدیر آزمایشگاه طراحی سیلیکونی HPE درباره‌ی این اتصالات و ماژول سیلیکونی فتونیک این شرکت که X1 نام دارد می‌گوید: “در آینده اتصال فیبرهای نوری به کامپیوترها و لپتاپ‌ها، به سادگی اتصال کابل‌های شبکه‌ی معمولی خواهد بود.” البته این ماژول جدید در حال حاضر در مرحله‌ی آزمایش است و پس از نهایی شدن در طراحی سرور جدید این شرکت با نام The Machine استفاده خواهد شد.

برد طولی ماژول X1 از حدود ۳۰ تا ۵۰ متر است. البته اچ‌پی اینترپرایس در مراسم خود از تکنولوژی سیلیکونی فتونیکی با سرعت انتقال اطلاعات ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه و با برد طولی ۵۰۰ کیلومتر نیز رونمایی کرد.

در حال حاضر نور در مکانیزم‌های انتقال اطلاعات در مسیرهای طولانی و شبکه‌های بزرگ ارتباطی استفاده می‌شود. بعلاوه شنیده شده شرکت اینتل نیز در حال کار روی ماژول سیلیکونی فتونیک مخصوص خود است و البته مشخص نیست که این دو شرکت با یکدیگر همکاری می‌کنند یا خیر.

اساس کار کابل‌های نوری این‌گونه است که از امواج نوری با طول موج‌های مختلف برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند. کابل‌‌های نوری می‌توانند مشکلات زیاد پهنای باند سرورها را حل کنند. در حال حاضر سرورها در معرض انتقال مقدار زیادی اطلاعات قرار دارند و کابل‌های مسی کنونی جوابگوی بخشی از این نیاز هستند. اجرایی شدن استفاده از کابل‌های نوری می‌تواند باعث پیشرفتی بزرگ در صنعت انتقال اطلاعات و سرورها شود.

اتصالات جدید که شرکت HPE معرفی کرده، در سطح رک‌های تجهیزات شبکه استفاده خواهند شد و در آینده‌ای نزدیک رک‌ها شامل بخش‌هایی مجزا برای پردازنده، حافظه و رم خواهند بود که ارتباطات نوری به عنوان بخشی مهم در آنها استفاده خواهند شد. بعلاوه، بدلیل کاهش حجم کابل‌ها نسبت به کابل‌های مسی، استفاده از کابل‌های نوری به صرفه‌تر خواهد بود.

کامپیوتر جدید اچ پی مثل مغز انسان عمل می‌کند

شرکت اچ‌پی نمونه اولیه از رایانه‌ای را طراحی کرده که می‌تواند همانند مغز انسان برای انجام محاسبات عمل کند. این محصول بر اساس ساختار جدیدی تولید شده که می‌تواند روش عملکرد رایانه‌های آینده را به ما نشان دهد.

مغز را می‌توان به عنوان یک رایانه بسیار بهینه بیولوژیک در نظر گرفت. مغز در واقع می‌تواند اطلاعات زیادی که از طریق چشم، گوش، حس کردن بو و… بدست می‌آورد را بدون هیچ کاهش سرعتی که در رایانه‌ها معمولا وجود دارد، پردازش کند.

در واقع هدف اچ‌پی ساخت چیپ‌های کامپیوتری‌ است که می‌توانند با سرعت زیاد بر اساس احتمالات و اطلاعات موجود محاسبات لازم را انجام داده و تصمیمات لازم را بگیرند که این در واقع همان روش عملکرد مغز انسان است.

این چیپ‌ها با استفاده از مدل‌های یادگیری و الگوریتم‌ها می‌توانند پاسخ تقریبی را برای گرفتن تصمیم اعلام کنند.

در حالی که تا ارائه این نوع چیپ‌ها به صورت عمومی سالیان زیادی را باید صبر کنیم اما شرکت HP هم اکنون در حال تست اولیه نوع این مدل چیپ‌ها است که بر اساس روش کارکرد مغز انسان کار می‌کنند. این نمونه اولیه برای نخستین بار در کنفرانس Discover که در شهر لاس‌وگاس برگزار شده به نمایش درآمد و هدف اصلی از طراحی این محصول همانطور که اشاره شد ایجاد یک رایانه است که بر اساس روش کارکرد نورون‌ها و سیناپس‌های مغز فعالیت می‌کند.

مغز شامل شبکه‌ای از تعداد بسیار زیادی نورون است که در بین آن‌ها میلیاردها ارتباط برقرار شده است. به محل هر کدام از این اتصال‌ها یک سیناپس می‌گویند که به منظور برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می‌گیرند. تقریباً ۱۰۰ میلیارد نورون به صورت موازی در مغز فعالیت می‌کنند که اتصالات یاد شده را ایجاد کرده و اطلاعات را با استفاده از سیگنال‌های الکتریکی و شیمیایی انتقال می‌دهند. محققان شرکت hp سعی دارند تا این مکانیسم را در یک مدار سیمی پیاده سازی کنند.

Car Graves که یکی از دانشمندان محقق در آزمایشگاه‌های HP است می‌گوید: “ما با استفاده از تکنولوژی ممریستور خود و نیز ساختار خاصی که طراحی کرده‌ایم در حال ایجاد ساختار محاسباتی موازی مانند مغز هستیم.”

ممریستورها در واقع نوعی از حافظه‌ها هستند که می‌توانند به آینده سیستم‌های هوش‌مصنوعی کمک کنند تا این سیستم‌ها بتوانند داده‌ها را فهمیده و استفاده بیشتری از آن ببرند. آنچه گفته شد تفاوت بین SSDهای امروزی و DRAM ها است چراکه SDD ها و DRAM ها فقط می‌توانند اطلاعات را ذخیره کنند. همانند سیناپس‌ها یادگیری و نگهداری داده‌ها در ممریستورها بر اساس ویژگی‌های جریان‌دار داده‌ها مشخص می‌شوند.

داده‌ها در مغز در نورون‌ها یا سلول‌های خاصی ذخیره می‌شوند و محاسبات لازم برای انجام وظایفی مثل تشخیص یک عکس یا صوت در این نوع سلول‌ها انجام می‌شود. این روش در واقع طرح پشت پرده ساختار اچ‌پی برای رایانه‌های جدیدی است که همانند مغز انسان عمل می‌کنند.

Graves می‌گوید: «با استفاده از این طرح پتانسیل زیادی را برای افزودن قدرت فوق‌العاده بیشتر و نیز بهینه بودن بیشتر در مصرف انرژی در پردازنده‌ها و حافظه‌ها دارد.»

در رایانه‌های معمولی، داده‌ها برای انجام فرآیندهای پردازشی از حافظه ذخیره‌سازی خارج شده و سپس به پردازنده و حافظه پردازشی ارسال می‌شوند که این موضوع می‌تواند منابع سیستمی زیادی را درگیر کند. ساختار اچ‌پی خلاف این روش عمل می‌کند و در واقع محاسبات را در همان محل‌هایی که داده‌ها ذخیره شده‌اند انجام می‌دهند، درست همانند روش عملکرد مغز. سپس بین سلول‌های مختلف اتصال ایجاد خواهد شد و این بخش نیز همانند روش کارکرد سیناپس‌ها است.

Graves می‌گوید: «با چنین ساختاری، محاسبات موازی زیادی می‌توانند انجام شوند چنین محاسباتی ضریب ماتریسی بردار نامیده می‌شوند که این نوع محاسبات نیز در واقع قلب الگوریتم‌های محاسباتی فشرده و اپلیکیشن‌هایی مثل فیلترگذاری روی عکس یا تشخیص صدا و سیستم‌های یادگیری عمیق است.»

محققان اچ‌پی همچنان در حال توسعه ممریستورها هستند و آن‌ها را در ساختارهایی شبیه به شبکه توری تنظیم می‌کند که نهایتا باعث ایجاد رایانه‌ای به نام Dot Product Engine می‌شود. محققان همچنین می‌توانند ساختارهای تور شکل را تست کنند تا بهترین و متفاوت‌ترین نوع الگوریتم‌ها را ایجاد کنند.

محققان ۸۰۰۰ محاسبه را در یک سیکل ساعت در یک ممریستور خاص مدیریت کرده‌اند. Graves اعلام کرد: «با چیپ‌های واقعی که از این ساختار بهره می‌برد سرعت انجام محاسبات بسیار بالاتر خواهد بود چراکه تمامی مراحلی که هم اکنون در بخش‌های مختلف انجام می‌شود در یک چیپ یکپارچه قرار داده شده‌اند.»

البته این چیپ‌های جدید جایگزین پردازنده‌های کنونی یا پرازشگرهای گرافیکی فعلی نخواهند شد. هر نوع از محاسبات در یک چیپ نورون‌مانند در نزدیکی همدیگر و بر اساس احتمالات انجام می‌شوند و به همین دلیل ممکن است کاملا دقیق نباشند.

Graves می‌گوید: «برای برخی از انواع اپلیکیشن‌ها البته نیاز به داده‌های دقیقی نیست. ولی برای مواردی چون تراکنش‌های بانکی شما قطعا ریاضیات تقریبی را پیشنهاد نمی‌کنم.»

این نوع چیپ‌ها احتمالا به عنوان یک پردازنده کمکی رفتار خواهند کرد که می‌توانند هوش را در انجام وظایف یک رایانه  از جمله تشخیص یک عکس یا صوت اضافه کنند.

روش اچ‌پی متفاوت با دیگر کمپانی‌ها نظیر کوالکام است. شرکت‌هایی مثل کوالکام در حال حاضر از روش‌های مبتنی بر نرم‌افزار استفاده می‌کنند و برخی دیگر نظیر IBM بر ساختارهای متفاوت در چیپ‌ها تکیه کرده‌اند.

تحقیق مورد بحث در اچ‌پی فعلا در روزهای اولیه خود به سر می‌برد اما Graves از همین حالا برای آینده رایانه‌هایی با هوش مصنوعی که می‌توانند همانند مغز یک انسان عمل کنند بسیار هیجان‌زده است. در هرحال مشخصا مدتی طول می‌کشد تا اچ‌پی بتواند یک چیپ کاربردی بر اساس روش کاری مغز تولید کند.

Graves در پایان می‌گوید: «هنوز پاسخ تمام سوالاتی که در این زمینه وجود دارد را نمی‌دانیم، اما کار خود را با سرنخ‌های خوب و کاربردی‌ که یافته‌ایم آغاز کرده‌ایم.»

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اچ‌پی موفق به تولیپ چیپی خواهد شد که همانند مغز انسان عمل کند؟

وجود خطاهای امنیتی در راه‎حل‌های EMC و VMware

خطاهای امنیتی مؤثر بر VMware و EMC به مهاجمان اجازه دسترسی غیرمجاز به سامانه می‌دهد.

یک آسیب‌پذیری‌ در EMC Data Domain OS گزارش شده‌است که مهاجمان می‌توانند با استفاده از آن سامانه آلوده را به خطر بیندازند.

EMC Data Domain OS سامانه عاملی است که روی واحدهای پشتیبانی دیسک اجرا می‌شود. این آسیب‌پذیری به خرابکاران اجازه می‌دهد که به‌عنوان یکی از کاربران مجاز وارد سامانه شده و به اطلاعات وی دسترسی یابند.

طبق اطلاعیه‌ای که توسط EMC منتشر شده‌است، دامنه اطلاعات از طریق GUI، شناسه جلسه‌ کاربری را وارد یک پرونده می‌کند که در دسترس همه کاربران قرار دارد. مهاجم می‌تواند با استفاده از شناسه جلسه، کنترل حساب قربانی را به‌دست بگیرد.

EMC به‎روزرسانی امنیتی‌ برای نسخه ۵.۵ و ۵.۶ و ۵.۷ EMC Data Domain OS را منتشر کرده‌است. طبق توصیه‌نامه VMSA-۲۰۱۶-۰۰۰۷، به‌روزرسانی‌های محصولات VMware و vCNS آسیب‎پذیری نرم‎افزار VMware را وصله می‌کند.

وجود خطاهای امنیتی در راه‎حل‌های EMC و VMware

وجود خطاهای امنیتی در راه‎حل‌های EMC و VMware

همان‌طور که این شرکت در توصیه‎نامه‌اش ذکر کرده‌‌است، مهاجم می‌تواند با استفاده از این آسیب‌پذیری به اطلاعات حساس کاربران دسترسی یابد.

در این توصیه‎نامه آمده: « VMware NSX و vCNS با SSL-VPN حاوی یک آسیب‎پذیری حیاتی در تایید ورودی است. این خطا می‌تواند به مهاجم اجازه دسترسی به اطلاعات حساس را بدهد».

VMware وصله‎های امنیتی را برای NSX Edge نسخه ۶.۱ و ۶.۲ و vCNS Edge نسخه ۵.۵ منتشر کرده‌‌است.

مدیران VMware نیز آسیب‎پذیری بحرانی تزریق اسکریپت میان وب‌گاهی دیگری در VMware vRealize Log Insight پیدا کردند که VMSA-۲۰۱۶-۰۰۰۸ نام گرفت.

مهاجمان از این حفره برای سوءاستفاده از جلسه یک کاربر معتبر استفاده‌می‌کنند. این توصیه‎نامه امنیتی از مدیران می‌خواهد که با استفاده از نسخه‌های ۲.x و ۳.x وصله‎های موجود را به‌کار گیرند.

مایکروسافت استارتاپ WAND LABS را خرید

مایکروسافت ظاهرا همچنان در حال پر کردن سبدخرید خود است. پس از اینکه چند روز قبل این شرکت شبکه اجتماعی Linkedin را خریداری کرد، حالا یک خرید دیگر را نیز انجام داده، اما اینبار پای یک استارت‌اپ متفاوت با خرید قبلی ردموندی‌ها در میان است. مایکروسافت اقدام به خرید استارت‌اپ Wand Labs کرده که تنها ۷ کارمند دارد و در دره سیلیکون مستقر است. هدف این استارت‌اپ یکپارچه کردن سرویس‌های مختلف چت است تا در با انجام فعالیت کمتر بتوان کار بیشتری انجام داد. بنابراین ممکن است انتظار داشته باشید تا بات‌های پیشرفته‌تری از جانب مایکروسافت ارائه شوند.

 مایکروسافت استارتاپ WAND LABS را خرید

مایکروسافت استارتاپ WAND LABS را خرید

David Ku in از مایکروسافت در وبلاگ مایکروسافت اینگونه نوشته است: «این خرید به هدف و استراتژی ما برای ارائه خدمات ارتباطی به عنوان یک پلفترم که ساتیا نادلا در کنفرانس BUILD 2016 آن را معرفی کرد، سرعت می‌بخشد.» وی در ادامه می‌گوید: «تکنولوژی Wand Labs باعث بهبود جایگاه ما در صنعت رو به رشد ارتباطات هوشمند خواهد شد. ما از این طریق قدرت زبان مردم را با هوش پیشرفته ماشینی ترکیب می‌کنیم. همچنین بین افراد و دانش، اطلاعات، سرویس‌ها و … ارتباط برقرار می‌کنیم.»

اما پس از این خرید مایکروسافت تغییراتی در سرویس‌های Wand ایجاد می‌کند. مدیرعامل این استارت‌اپ Vishal Sharma به این نکته اشاره کرده که طرفداران این سرویس می‌توانند انتظار داشته باشند تا المان‌های آشنایی را در کارهای‌ آینده ما ببینید.» این گفته می‌تواند به معنای اضافه شدن قابلیت‌هایی خواهد شد که از جمله می‌توان به امکان اشتراک‌گذاری موسیقی‌ها و کنترل لوازم هوشمند خانگی شما اشاره کرد.

Ku نوشته: «تجربه تیم Wand در سیمانتک، سرویس‌های نقشه، توسعه و یکپارچه سازی شخص ثالث و… باعث شده تا به گزینه‌های مناسبی برای اضافه شدن به تیم مهندسی بینگ محسوب شوند، بخصوص که این تیم در زمینه هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها نیز تجارت خوبی دارند.» وی در ادامه اینگونه بیان داشته: «ما اطمینان داریم که Sharma و تیمش می‌توانند سهم قابل توجهی در بخش نوآوری‌های هوش‌مصنوعی بینگ داشته باشند و این یک عصر جدید برای مکالمات به عنوان یک پلتفرم است.»

نظر شما در مورد این خرید جدید چیست؟

ابزار جدید Refresh Windows امکان نصب آسان ویندوز ۱۰

 ابزار جدید Refresh Windows امکان نصب آسان ویندوز ۱۰

برای بسیاری اتفاق افتاده است که پس از مدتی استفاده از ویندوز، مجبور به نصب مجدد آن می‌شوید تا از مشکلات و کندی اجرای نرم‌افزارها رها شوید. مایکروسافت ابزار تازه‌ای به نام Refresh Windows را معرفی کرده است که فرایند نصب مجدد ویندوز ۱۰ را ساده می‌کند.

 ابزار جدید Refresh Windows امکان نصب آسان ویندوز 10 را فراهم می‌کند

ابزار جدید Refresh Windows امکان نصب آسان ویندوز ۱۰ را فراهم می‌کند

مایکروسافت ابزار تازه‌ای را برای کاربران ویندوز اینسایدر ارائه کرده است که به کمک آن می توانید نسخه‌ی تمیز و بدون نرم‌افزار از ویندوز ۱۰ را به سادگی بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و جایگزین سیستم‌عامل فعلی خود کنید. این ابزار که Refresh Windows نامیده می‌شود در نسخه‌ی ۱۴۳۴۲ ویندوز ۱۰ قرار دارد و قرار است به همراه آپدیت سالیانه‌ی ویندوز ۱۰ تابستان امسال در اختیار عموم کاربران ویندوز ۱۰ قرار گیرد.

فرایند جایگزین شدن نسخه‌ی تمیز ویندوز ۱۰ با نسخه‌ی فعلی آن سریع و بسیار آسان خواهد بود.

برای دانلود Refresh Windows می‌توانید به صفحه مربوط به آن در سایت مایکروسافت مراجعه کنید. اما پیش از آن در نظر داشته باشید که برای استفاده از این ابزار باید حداقل ۳ گیگابایت دانلود کنید و همچنین اینترنت شما باید آنقدر سریع باشد که بتوانید فایل ایمیج ویندوز ۱۰ را از طریق خود این بازار دریافت کند. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از این ابزار باعث می‌شود تا تمام نرم‌افزارهایی که خودتان بر روی ویندوز نصب کرده‌اید پاک شوند و تنها نرم‌افزارهای استاندارد مایکروسافت مانند مجموعه‌ی آفیس بر روی دستگاه باقی می‌ماند. البته تنظیمات و فایل‌های ذخیره شده در آفیس نیز پاک خواهند شد و همه چیز به حالت روز اول نصب کردن نرم‌افزارها باز می‌گردند.