فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

پشت پرده vMotion چه می گذرد ؟

پشت پرده vMotion چه می گذرد ؟Reviewed by مدیریت on May 14Rating:

vMotion

vMotionیکی از ویژگی های پر کاربرد بستر مجازی سازی VMware می باشد که ما را قادر میسازد تا یک Virtual Machine را از یک vSphere Host به یکvSphere Host دیگر منتقل سازیم ، بدون اینکه مجبور باشیم Virtual Machine مذکور را خاموش نموده و فرآیند سرویس دهی را متوقف نمائیم . استفاده از این تکنولوژی با توجه به شرایط مختلف و بر مبنای اهدافی متفاوت صورت می پذیرد.

به عنوان مثال انجام تعمیرات و تغییرات سخت افزاری  و یا بروز کمبود منابع سخت افزاری در یک vSphere host می تواند دلیل استفاده از این تکنولوژی باشد .

استفاده از این تکنولوژی ، البته به شرط وجود زیرساخت های مورد نیاز سخت افزاری ، نیازمند تنها چند کلیک ساده می باشد حال آنکه در پس پرده این کلیک ها اتفاقات جالبی در حال وقوع است و فرآیند vMotion آنچنانکه ما انجام می دهیم ساده و ابتدائی نیست. در این مقاله مروری خواهیم داشت بر قدم به قدم اقداماتی که vSphere برای انجام این کار به عمل می آورد :

مرحله اول :  یک کپی زنده از Virtual Machine در vSphere Host مقصد ایجاد شده و به صورت نامرئی آغاز به کار می نماید .

مرحله دوم : تک به تک صفحات حافظه Virtual Machine منبع ، در Virtual Machine مقصد و با استفاده از بستر vMotion Network کپی می گردد .

مرحله سوم : صفحات حافظه منبع و مقصد با یکدیگر مقایسه می شود و در صورت وجود هرگونه تغییر فرآیند یکسان سازی (کپی مجدد صفحات تغییر یافته) انجام می گردد .

مرحله چهارم : تکرار مجدد مرحله سوم و این حلقه ادامه پیدا می کند تا هر دو Virtual Machine کاملا یکسان گردند .

مرحله پنجم : در یک لحظه Virtual Machine منبع متوقف شده و Virtual Machine مقصد وارد مدار می شود .

در اکثریت قریب به اتفاق موارد ، بدون بروز هیچ مشکلی فرآیند مذکور انجام می پذیرد چراکه کپی شدن صفحات حافظه معمولا بسیار سریع تر از تغییر آن ها انجام می شود ولی همواره مواردی وجود دارد که سرعت تغیرات به قدری بالا می باشد که vMotion Network قادر به پوشش دهی مرحله سوم و چهارم نمی باشد ، به عنوان مثال می توان به یک سرور SQL در زمان پیک سرویس دهی اشاره کرد .

در این هنگام که حلقه مراحل سوم و چهارم در حال بلعیدن پهنای باند شبکه می باشند نیاز به یک عامل بازدارنده که تکلیف کار را مشخص نماید مشهود می گردد  و البته این عامل از ابتدای فرآیند وجود داشته و به نظارت بر فرآیند مشغول بوده است .

به صورت پیش فرض vSphere مدت زمانی برابر با ۱۰۰ ثانیه (این مقدار قابل تغییر میباشد) در اختیار این حلقه قرار می دهد تا وظیفه خود را به پایان برساند و در صورتی که حلقه در زمان مذکور موفق به تکمیل فرآیند نشود vSphere فرآیند vMotion را ملغی نموده و همچنین کپی زنده موجود در مقصد را متوقف و حذف می نماید . همچنین هیچگونه تغییری در Virtual Machine منبع ایجاد نمی شود و همچنان به سرویس دهی ادامه خواهد داد و تنها نتیجه ای که مدیر شبکه مشاهده می کند پیغام خطایی مبنی بر عدم موفقیتMigration خواهد بود .

نکته : همیشه قبل از اینکه اقدام به جابجایی یک Virtual Machine نمائید ، ابتدا پهنای باند آزاد شبکه را با نرخ تغییرات حافظه مقایسه نموده و پس از حصول اطمینان از وجود پهنای باند کافی در شبکه نسبت به استفاده از vMotion مبادرت ورزید .

منبع : ofoghgroup

سرور های اچ پی hp

Hewlett-Packard Company or HP (styled as hp) is an American multinational information technology corporation headquartered in Palo Alto, California, United States. It provides hardware, software and services to consumers, small- and medium-sized businesses (SMBs) and large enterprises, including customers in the government, health and education sectors.
کمپانی اچ پی HP یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های تولید کننده محصولات رایانه ای جهت مصرف کنندگان خانگی و همچنین شرکت های بزرگ خصوصی ودولتی وهمچنین سازمان ها و نهاد های حکومتی می باشد.
نتکو افتخار دارد که از اولین وارد کنندگان محصولات این کمپانی در ایران بوده و تعداد بیشماری از مصرف کنندگان از طریق ما این برند را شناخته وانرا تهیه کرده و هم اکنون از ان استفاده می نمایند.

سرور های اچ پی پرفروشترین سرور ها در دنیا و همچنین در ایران می باشند . نتکو سرورهای خود را با گارانتی یک تا سه ساله به مشتریان خود ارائه می نمایند.
ProLiant servers are separated into four main product lines - ML, DL, BL, and SL - which generally denote form factor

کمپانی اچ پی HP یکی از بزرگترین تولید کنندکان رک و لوازم جنبی ان در دنیا می باشد. نتکو یکی از اصلی ترین فروشنده گان این تجهیزات در ایران می باشد.

HP Storage (formerly HP StorageWorks) a portfolio of Hewlett-Packard (HP) storage products, includes online storage, near-online (nearline) storage, storage networking, archiving, de-duplication, and storage software. HP has developed many industry-first storage technologies to simplify network storage. HP is a proponent of Converged storage, a storage architecture that combines storage and compute into a single entity
Disk arrays
Tape libraries
Storage networking
Storage software

تحویل اعضای بدن در شرایط اضطراری با دِرون‌های خودران

01
دِرون‌ها همه کار می‌کنند؛ از حمل و تحویل بسته گرفته تا ضبط تصاویر ویدئویی به‌منظور رصد کردن. اما دِرون‌ها می‌توانند نقش‌های حیاتی‌تری در زندگی انسان‌ها ایفا کنند: نجات جانشان. EHang اولین شرکتی بود که موفق به ساخت دِرونی شد که به‌صورت کاملا خودران عمل می‌کند و می‌تواند یک نفر را با خود حمل کند. آن‌‌ها به‌تازگی قراردادی امضاء کرده‌اند که به‌موجب آن از دِرون‌‌ها برای رساندن اعضای بدن انسان به افرادی که در شرایط وخیم و اورژانسی قرار دارند، استفاده می‌شود.

شرکت Lung Biotechnology PBC که در زمینه فناوری پیوند ریه و دارو تخصص دارد طبق این قرارداد برای سیستم حمل اعضای بدن (MOTH) حدود ۱۰۰۰ دِرون خودران EHang را به‌کار می‌گیرد. مفاد این قرارداد منتشر نشده اما تنها چیزی که اعلام شده آن است که Lung Biotechnology از مدل‌های پیشرفته دِرون EHang 184 استفاده می‌کند.

همکاری بین این دو مجموعه تا ۱۵ سال ادامه دارد و شامل طرح‌های پروازی دِرون‌‌های از پیش برنامه‌ریزی شده برای بیمارستان‌ها و پدهای شارژ مجدد در مناطقی است که از لحاظ استراتژیکی از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از این روش امکان تحویل به‌موقع اعضای بدن را در حالتی که هنوز حیات در آن‌‌ها وجود دارد تضمین می‌کند.02

«مارتین روتبلات» مدیرعامل شرکت Lung Biotechnology در خصوص این همکاری می‌گوید: «پیش‌بینی می‌شود که به کمک این سیستم بتوانیم روزانه صدها عضو را به مکان‌هایی که نیاز دارند، ارسال کنیم. در نتیجه باید گفت که سیستم MOTH نه‌تنها باعث حفظ جان ده‌ها هزار نفر می‌شود بلکه موجب جلوگیری از مصرف و هدر رفتن میلیون‌ها گالن سوخت‌های پروازی در طی سال می‌شود.»

خبری در مورد این‌که اولین پرواز چه زمانی انجام می‌شود منتشر نشده اما با توجه به این‌که هدف اصلی این سرویس پیش رفتن به‌سوی عادی شدن این‌گونه خدمات است؛ به احتمال زیاد قبل از این‌که دِرون‌ها همه‌گیر شده و همه‌جا دیده شوند شاهد پرواز آن‌ها بر فراز آسمان‌ها خواهیم بود. اگر این همکاری نتیجه مثبت داشته باشد شاید در آینده دِرون‌های آمبولانس اتوماتیک و بدون راننده‌ای ببینیم که برای مأموریت‌های اورژانس بیمارستان‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع باید گفت که عصر حکومت دِرون‌ها نزدیک است.

 


بررسی روتر Google OnHub

روتر Google OnHubReviewed by شرکت نتکو on May 10Rating: 4.5بررسی روتر Google OnHubروتر وایرلس شرکت گوگل شبیه هیچ یک از روترهایی که تاکنون من دیده ام نیست. یک دستگاه فوق العاده و در عین حال عجیب و غریب. این روتر دارای یک طراحی خاص و زیبا بوده و دارای خصوصیات عالی مخصوصا برای استفاده کننده گان از دستگاه های اندرویدی می باشد. در زیر طراحی زیبا و دلنشین آن سخت افزاری وجود دارد که آنرا تبدیل به یک روتر خاص می کند. در این بررسی همراه ما باشید …

04

روتر وایرلس شرکت گوگل شبیه هیچ یک از روترهایی که تاکنون من دیده ام نیست. یک دستگاه فوق العاده و در عین حال عجیب و غریب. این روتر دارای یک طراحی خاص و زیبا بوده و دارای خصوصیات عالی مخصوصا برای استفاده کننده گان از دستگاه های اندرویدی می باشد. در زیر طراحی زیبا و دلنشین آن سخت افزاری وجود دارد که آنرا تبدیل به یک روتر خاص می کند. در این بررسی همراه ما باشید …

  • طراحی

برای بار اول که این روتر را مشاهده کنید ، مطمئنا تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. روتر OnHub شرکت گوگل ، طراحی استوانه ای شکل دارد که قطر آن در حدود ۱۱٫۷Cm و ارتفاع آن در حدود ۱۹Cm می باشد. تنها روتری که می توان از لحاظ طراحی با این روتر مقایسه کرد ، روتر Apple Airport extreme شرکت اپل می باشد. اما OnHub یک روتر درجه یک و متفاوت تر از نظر استایل و ظاهر می باشد. OnHub دارای یک کاور با قابلیت جدا شدن می باشد که در زیر آن دو عدد پورت اترنت گیگابیت وجود دارد. این روتر همچنین دارای یک پورت USB می باشد ، اما برخلاف دستگاه های دیگر شما کار خاصی نمی توانید با این پورت انجام دهید.

041

گوگل می گوید دلیل کم بودن تعداد پورت ها در این روتر جهت اتصال کم کابل به آن و جلوگیری از بهم ریختن شکل ظاهری Google OnHub می باشد. یک طراحی چشم نواز به منظور جلب کردن کاربر بطوریکه کاربر بتواند آن را براحتی بر روی میز کار خود قرار دهد تا قدرت استفاده از پوشش Wi-Fi آن بیشتر شود.

این عقیده گوگل ممکن است درست باشد اما نمی تواند دلیل صحیحی به منظور تامین یک راه حل طراحی برای این روتر چرا که شاید یک کاربر دوست دارد  روتر خود را دور از خود و در گوشه ای قرار دهد. پس یک دلیل برای انتخاب نیست. بیشتر مردم ، زمانیکه یک اتصال اینترنت را وارد خانه خود می کنند ، ورودی این اتصال در زیر میز یا مرکز اتاق نمی باشد و بیشتر در یک گوشه هست. بنابراین زمانیکه شما قصد دارید روتر OnHub خود را در یک فضای باز قرار دهید ، شما باید یک کابل به منظور اتصال به پورت WAN روتر بکشید که این مسئله می تواند یک مقدار فضای زندگی شما را بهم ریخته کند. مسئله دیگر این است که اگر شما قصد اضافه کردن یک دستگاه دیگر بوسیله کابل را داشته باشید باید حتما سوئیچ تهیه کنید ، خب در نتیجه کابل بیشتر به همراه یک دستگاه دیگر.

042


ساخت اولین باتری منیزیمی توسط تویوتا

03

محققان موسسه تحقیقاتی شرکت تویوتا در آمریکای شمالی بالاخره فرمول استفاده از منیزیم در باتری‌های قابل شارژ را کشف کردند.

به گزارش واحد نتورکینگ شرکت نتکو و به نقل از گیزمگ، استفاده از منیزیم در ساخت باتری قابل شارژ در افزایش قدرت ذخیره انرژی و همچنین بالا رفتن استاندارهای ایمنی موثر است. باتری‌های منیزیمی را می‌توان در اشکال مختلف و با کارایی متفاوت برای تلفن‌همراه و خودرو تولید کرد.

اگرچه استفاده از عنصر لیتیوم در پیشرفت صنایع باتری‌سازی تاثیر زیادی داشته، اما این فلز بسیار خطرناک‌ است، بطوریکه در صورت ترکیب با هوا امکان آتش‌سوزی وجود دارد. به همین‌ منظور برای کاهش خطر آتش‌سوزی شرکت‌های باتری‌سازی غلظت یون‌های لیتیوم را کاهش داده و یون‌ها را در میله‌های گرافیتی قرار می‌دهند.

طبیعی است که با کاهش مقدار یون‌های لیتیوم توانای ذخیره‌سازی باتری نیز کاهش یافته و شرکت‌های باتری‌سازی برای افزایش توان از روش‌های انحصاری خود استفاده می‌کنند.

رانا موهتادی، دانشمند و مهندس شیمی مرکز تحقیقاتی تویوتا عنوان کرد: برخلاف لیتیوم فلز منیزیم کاملا در هوا پایدار است و در صورت استفاده ظرفیت ذخیره‌سازی باتری‌ را به مراتب افزایش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: اگرچه استفاده از منیزیم یک جایگزین ایده‌آل به نظر می‌رسد، اما ساخت محلول الکترولیت قادر به حفظ کارایی منیزیم در کنار قابلیت انتقال مناسب الکتریسیته خود یک چالش بزرگ است، ولی خوشبختانه محققان شرکت تویوتا با مطالعه بر روی فناوری سلول‌سوختی هیدروژن برای این مشکل یک راه‌حل کشف کرده‌اند.

پائول فنسون، مدیر بخش مطالعاتی شرکت تویوتا اظهار کرد: هم اکنون بهترین متخصصان علم شیمی جهان در حال مطالعه بر روی ساخت بهترین محلول الکترولیت با سازگاری بالا با منیزیم هستند.

بر اساس یک تحقیق اپیدمیولوژیک جدید صورت گرفته توسط متخصصان سرطان استرالیایی، مشخص شده است که بین استفاده از تلفن همراه و سرطان مغز هیچ ارتباط علیتی وجود ندارد.

این تحقیق که به سرپرستی استاد بازنشسته بهداشت همگانی دانشگاه سیدنی دکتر سیمون چپمن صورت گرفته است، مطالعات خود را از بین داده‎های گردآوری شده از بین ۱۹,۸۵۸ مرد و ۱۴,۲۲۲ زن داوطلب که بین سال‎های ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۲ در استرالیا به سرطان مبتلا شده بودند و با مشارکت سازمان مرتبط با جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با استفاده از تلفن همراه بین سال‎های ۱۹۸۷ (زمانی که فناوری تلفن همراه در این کشور معرفی شد) تا ۲۰۱۲ آغاز کرد. استرالیا یک منبع بسیار مفید برای جمع آوری داده‎هایی این چنینی است، چرا که هر نوع بیماری سرطانی که تشخیص داده می‎شود به صورت رسمی‎ توسط مراجع قانونی ثبت می‎شود و این کار یک منبع جامع از اطلاعات بروز از سرطان در سراسر این کشور را فراهم می‎کند.

چپمن و همکارانش در طول یک بازه زمانی مشخص مدلی از بروز سرطان مغز را بر اساس سن و جنسیت افراد فراهم کردند. چپمن در یک مقاله تحلیلی در نشریه The Conversation می‎نویسد: «با رشد میزان استفاده از تلفن همراه، ما به این نتیجه رسیدیم که میزان بروز سرطان مغز متناسب با سن (در سنین ۲۰ تا ۸۴ سالگی در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر) تنها کمی‎ در مردان افزایش یافته است، اما طی ۳۰ سال در زنان ثابت بوده است.»

علاوه بر این، افزایش اندک بروز سرطان مغز در مردان تنها در افراد ۷۰ سال به بالا دیده می‎شود و روندی است که از سال ۱۹۸۲ (چندین سال قبل از این که فناوری تلفن همراه به استرالیا برسد) آغاز شده است. چپمن مشاهده کرد که این افزایش آمار به دلیل پیشرفته شدن تکنیک‎های تشخیصی بوده است که قبلا از دید پزشکان پنهان می‎مانده و شناسایی نمی‎شده است و این افزایش ربطی به شرایط ندارد.

همچنین این گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که تعدادی از بیماران مبتلا به سرطان مغز که احتمال می‎رفت علت بیماری آنها به تلفن همراه مرتبط باشد، در معرض عوامل دیگری بوده‎اند که احتمالا بیماری آنها به آن مربوط می‎شده است. در این مقایسه هیچ شواهدی مبنی بر افزایش سرطان حتی بعد از استفاده از تلفن‎های همراه برای مدت چند دهه وجود ندارد. چپمن می‎نویسد: «تعداد موارد مورد انتظار در سال ۲۰۱۲ (که تصور می‎شد فرضیه خطر تلفن همراه صحت دارد) ۱,۸۶۶ مورد بوده است، در حالی که تعداد ثبت شده تنها ۱,۴۳۵ نفر بود.»

با وجودی که تحقیقات متعددی برای اثبات ارتباط بین این دو عامل انجام گرفت اما نتایج همیشه یکسان بود و نشان می‎داد که هیچ گونه ارتباطی بین استفاده از تلفن همراه و سرطان مغز وجود ندارد.

ذخیره‌ساز مالتی‌مدیا دو کشویی دِکاس

یکی از شرکت‌های صاحب نام در حوزه تجهیزات ذخیره‌سازی شبکه است. این شرکت نیز به تبعیت از برندهای معروف بازار سعی دارد برای هر رده از کسب‌وکارهای فعال بازار یک مدل NAS طراحی و روانه بازار کند.

جدیدترین محصـــول ایــــن شـــرکت؛ Thecus N2810 یک NAS دو کشویی مبتنی بر پردازنده‌ برادول اینتل است. این ذخیره‌ساز از پردازنده دو کشویی Intel Braswell N3050 با سرعت ۱٫۶ گیگاهرتز و دو گیگابایت حافظه رم DDR3 (قابل افزایش تا ۸ گیگابایت) استفاده می‌کند.

 

این پردازنده با موتور رمزنگاری AES-NI برای افزایش کارایی و بهبود امنیت اطلاعات بهره می‌برد. شرکت دِکاس می‌گوید این NAS برای کار با اطلاعات مالتی‌مدیا ۴K مناسب است و از یک درگاه HDMI توکار و سه درگاه USB 3.0 و دو درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی مجتمع شده استفاده می‌کند.

این NAS سیستم‌عامل Thecus OS 7.0 را اجرا می‌کند که مجهز به‌ویژگی‌هایی مانند System Failover، VPN، فایل سیستم BTRFS و… است. هم‌چنین، گزینه‌های انعطاف‌پذیری برای پیاده‌سازی انواع سناریوهای پشتیبان‌گیری محلی و کلاود دارد. قیمت ذخیره‌ساز N2810 در بازار ۳۲۰ دلار اعلام شده و از ماه فوریه قابل خریداری است.



گشت و گذار در کامپیوتر هایی که نا امن هستند

وارد کردن اطلاعات مالی یا رمز ایمیل روی یک کامپیوتری که به آن اعتماد ندارید، کار پر مخاطره ای است. اگر روی حافظه flash یک سیستم عامل linux نصب شده داشته باشید، استفاده از کامپیوتر های غیر از کامپیوتر خودتان، برای انجام کارهای که ریسک امنیتی دارند، می تواند امکان پذیر باشد.

اما اگر برای شما سوال پیش آمده که اصلا چه اشکالی دارد روی کامپیوتر های عمومی یا غیر شخصی بخواهید عملیات بانکی انجام دهید، باید گفت علت اصلی آن است که در این سیستم ها ممکن است نرم افزار های keylogger نصب شده باشند که کارشان این است که تمام آنچه با کیبورد می نویسید را ذخیره می کند و هکر یا هر فرد که قصد سو استفاده دارد می تواند اطلاعات بانکی شما را سرقت کند.

سوال دیگری که دارید این است که خوب چرا ویندوز چنین امکانی ندارد که یک نسخه قابل روی USB یا CD داشته باشد. این امکان هست ولی رایگان نیست، فقط هم برای Windows 8 تعبیه شده است (احتمالا ویندوز ۱۰ هم داشته باشد).

چطور linux را روی USB یا CD بریزیم ؟

اول از همه بدانیم که بوت کردن از USB به مراتب بهتر از CD است و ضمن این که خیلی از دستگاه ها شاید CD Rom نداشته باشند. برای تهیه ی به اصطلاح Bootable USB، باید ابتدا از سایت Ubuntu آخرین نسخه را دریافت کنید. بعد با استفاده از سه قدم بسیار ساده ای که در این صفحه توضیح داده شده آن را آماده کنید.

بعد از این اقدامات، می توانید USB را در دستگاه قرار دهید و اگر نیاز بود از منوی boot در bios، اولویت را روی USB قرار دهید تا برای بوت شدن سراغ هارد یا CD نرود. بعد از این کار، منوی برنامه برای شما نمایان خواهد شد که مشابه تصویر زیر است.

خوب حالا نوبت به انجام کارهای بانکی یا چک کردن ایمیل در محیط امن رسیده. مشابه تصویر، firefox را باز کنید و به کارهای خودتان برسید.
02

وقتی هم کارتان تمام شد، سیستم را ریست کرده و USB را خارج کنید.

اگر در مورد نحوه ی تغییر اولویت بوت سوال دارید، اینجا کلیک کنید.

دوره تک سایزه بودن ابرکامپیوترها به پایان رسیده است.

(Hewlett-Packard Enterprise (HPE، رهبر بازار در این عرصه، در حال حاضر در حال تولید سیستمهای محاسبه با عملکرد قوی برای نیازهای خاص می باشد. حرکت در این خصوص، با میل روز افزون برای تولید سیستمهایی که بتوانند داده ها را به شیوه ایی موثر پردازش کنند، آغاز شده است.

HPE، در آوریل ۲۰۱۶ سریهایی از سیستمهای جدید با هدف انجام پردازشهای خاص نظیر ” یادگیری عمیق ” را معرفی نمود. این مورد شاخه ای از ماشین یادگیری است که اختصاصاً جهت تحلیل تصاویر و اصوات استفاده می شود.

برای پردازشهای مربوط به یادگیری، HPE سرور Apollo 6500 را ساخت که می توانست تا هشت کارت  Nvidia GPU با عملکرد بالا را روی یک سیستم CPU دو سوکته بکار بگیرد.  Apollo 6500 در سه ماهه سوم امسال منقضی شد.

در یادگیری عمیق، تقریبا همه کارها روی GPU انجام می شود، برای این منظور HPE سیستمی را با نسبت چهار به یک  GPU ها به CPUها برای ارتقاء موثر طراحی کرده است، به گفته Scott Misage، مدیر کل محاسبات عملکرد سریع در HPE. در واقع با سرور استاندارد که ممکن است دارای یک نسبت یک به یک ( یک GPU به یک CPU ) باشد، در تقابل است.

HPE همچنین در حال ساخت سیستمهای HPC با هدف خاص برای اپلیکیشنهای تجاری است. کد الگوریتم مورد استفاده در بازی ها و پردازش های تجاری تک موضوعی است، ” بنابراین داشتن تعداد زیادی هسته روی یک پردازشگر نوعی اصراف است “، Misage می گوید، ” شما پول زیادی خرج خواهید کرد و از بیشتر هسته ها استفاده نخواهید کرد.”

پروسه تجاری می تواند با استفاده از یک سرور تک سوکته با یک تراشه (در این مورد با هشت هسته به جای ۲۰ عدد)، به شیوه ایی موثرتر ساخته شود. این امر سربار سیستم را کاهش می دهد و به HPE امکان تبدیل فرکانس ساعت را می دهد. Misage می گوید، ” به این ترتیب می تواند مقدار زمانی را که طول می کشد تا پردازشگر به جواب برسد را پایین بیاورد.”

Steve Conway تحلیلگر HPC در IDC می گوید سیستمهای با هدف خاص ترکیبی از انواع پردازشگرها، نیازهای ارتباطات I/O، و نرم افزار مورد نیاز برای یک اپلیکیشن ویژه هستند.

Steve Conway  می گوید: سیستمهای عملکرد سریع ( HPs ) اساسا محاسبه محور بوده اند نه داده محور . این امر بدین مفهوم است که پردازشگرها سریعترین بخش سیستم بوده اند و کارایی سیستم به اینکه چگونه باقی سیستم می تواند از پردازشگر تبعیت کند بستگی خواهد داشت.

و در جای دیگر می گوید: اگرچه HPE تنها فروشنده متمرکز بر سیستمهای با هدف خاص نیست، ولی یقینا بزرگترین فروشنده HPC است. به همین علت عملکردهایش بر بازار موثر خواهد بود.

بر اساس گزارش لیست ۵۰۰ تای برتر،۳۱% سیستمهای این لیست مربوط به HPE می باشد و همچنین HPE بیشترین بخش سهم جهانی را به خود اختصاص داده است .Cray با در اختیار داشتن ۱۳٫۸%  مقام دوم را داراست.

HPE همچنین از سیستم Apollo 4520 که برای پشتیبانی از شبیه سازی های Lustre  طراحی شده ، پرده برداری کرده است. این سیستم از ۱۸ آوریل و با قیمت پایه ۸۵۰۰ دلار قابل دسترس خواهد بود. قیمت گذاری برای سیستم سرویس های مالی توسط نیازهای مشتریان تعیین خواهد شد.

thinkstockphotos-178629045-100609710-orig-100632442-primary.idge

اینترنت اکسپلورر دیگر محبوب‌ترین مرورگر دنیا نیست

مرورگر پیش‌فرض سیستم عامل مایکروسافت، سال‌ها است که بیشترین میزان استفاده را بین تمام مرورگرهای وب دارد. میلیون‌ها کامپیوتر در دنیا از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند و اینکه «اینترنت اکسپلورر»، محبوب‌ترین مرورگر دنیا باشد. موضوع چندان عجیبی نیست. با تمام این اوصاف، اینترنت اکسپلورر بالاخره مقام اول را به عنوان محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا، از دست داده است.

    سهمی که به اینترنت اکسپلورر اختصاص داده شده، جدا از مرورگر Edge مایکروسافت است.

طبق آمار و ارقام منتشر شده از سوی شرکت Net Marketshare، گوگل کروم در ماه گذشته‌ی میلادی، 41.66 درصد از سهم مرورگرهای دنیا را در دست داشته است. از سوی دیگر،‌ سهم اینترنت اکسپلورر از مرورگرهای دنیا، 41.35 درصد بوده است. تفاوت بسیار کم است، اما گوگل کروم توانسته است مقام اول را از مرورگر مایکروسافت بگیرد.

موسسه‌ی آماری Net Marketshare، آمار و ارقام خود را با بررسی داده‌های 40 هزار وب‌سایت مختلف به دست آورده است. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که سهمی که به اینترنت اکسپلورر اختصاص داده شده، جدا از مرورگر جدید مایکروسافت است؛ یعنی میزان استفاده‌ی مرورگر Edge محاسبه نشده. در حال حاضر هم کامپیوترهای زیادی در دنیا وجود دارند که از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می‌کنند و اگر درصد استفاده از مرورگر Edge را محاسبه کنیم، احتمالا به عدد قابل توجهی می‌رسیم.

مرورگر Internet Explorer دیگر قرار نیست ارتقا و پیشرفت پیدا کند و مایکروسافت تمام تمرکزش را روی مرورگر Edge گذاشته است.