فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

فروش سرور hp فروش سرور فروش سرور اچ پی

مجازی سازی به چه معناست

مقدمه اساسی جهت استفاده از “رایانش ابری” مجازی سازی می باشد.

براستی که مجازی سازی چیست؟ انواع مختلف مجازی سازی چیست و چگونه می توان به شما در پیشبرد اهداف سازمانتان کمک کند؟ نرم افزارهای مرتبط با مجازی سازی را می توان چگونه دانلود نمود؟ چگونه می توان یک آزمایشگاه برای “مجازی سازی” راه اندازی کرد؟ چگونه می توانید برای رسیدن به اهدافتان مجازی سازی را فرا بگیرید؟ چگونه می توانید در پی ریزی مجازی سازی متخصص شوید؟

۱- معرفی مجازی سازی

فروشندگان به شما می گویند که: “مجازی سازی یک لایه انتزاعی است” آیا این عجیب به نظر می رسد؟ نمونه های مختلفی از نرم افزارهای مجازی ساز وجود دارد پس هر کسی تلاش می کند نرم افزار خودش را به شما بفروشد. اما بسیاری از فروشندگان نیازهای واقعی شما را نمی دانند و نکته اساسی همین جاست. مجازی سازی چیزی است که بین سخت افزار و سیستم عامل شما قرار می گیرد که مطمئناً در آینده موجب می شود شما با آسودگی خیال بیشتری به وظایف روزانه خود رسیدگی نمایید. همچنین یکی دیگر از مزایای مجازی سازی کاهش هزینه های سازمان شما می باشد .

با خواندن این مقاله هر آنچه که باید در مورد مجازی بدانید خواهید آموخت. اما در ابتدا تفاوت مدل های مجازی سازی شرح داده خواهد شد.

مدل های مختلف روش های مجازی سازی

حداقل ۶ روش مجازی سازی وجود دارد:

۱- مجازی سازی سرور: تجمیع تعداد زیادی سرور فیزیکی در تعداد محدودی سرور فیزیکی (یا فیزیکی در مجازی) نرم افزار مجازی سازی سرور مابین سرور فیزیکی و سیستم عامل قرار می گیرد و اجازه می دهد چندین ماشین مجازی را بر روی سرور فیزیکی مشابه اجرا نماییم.

۲- مجازی سازی دسکتاپ: جهت جابجایی دسکتاپ کاربران نهایی از کامپیوتر شخصی به “فضای ابری” استفاده می شود. به بیانی دیگر، دسکتاپ کاربران نهایی، مجازی می شوند و آنها می توانند مثلاً توسط تین کلانیت به دسکتاپ شان دسترسی پیدا کنند. در این حالت سیستم عامل مورد استفاده از سخت افزار مستقل می شود. و از این پس شما می توانید بر روی سیستمی که تا به حال قادر به نصب Windows7 نبودید این سیستم عامل را نصب می کنند.

۳- مجازی سازی نرم افزار: این روش که جهت بسته بندی نرم افزار به کار می رود و به واسطه این روش می توان نرم افزار مورد نظر را در هر جایی که می خواهید استفاده نمایید. نکته ی کلیدی در این روش تجمع کلیه ی فایل های نرم افزار در یک فایل اجرایی می باشد. در این روش فایل مورد نظر از سخت افزار مستقل می شود.

۴-  مجازی سازی Storage : دراین روش که جهت مجازی سازی SAN Storage به کار می رود.

۵- مجازی سازی I/O: در این روش  که جهت کاهش تعداد کابل های I/O مورد استفاده قرار می گیرد.

۶- مجازی سازی شبکه: برای ایجاد شبکه های مجازی داخل سرور به کار می رود تا موجب به پیوستن ماشین های مجازی به هم و شکل گیری Virtual Security Zone شوند.

مجازی سازی چیست

مجازی سازی چیست

وقتی اغلب افراد (بویژه کسانی که تازه به دنیای مجازی سازی پیوسته اند) به مجازی سازی فکر می کنند، اکثراً به مجازی سازی سرورها می اندیشند.

برای اکثر افراد بخصوص آنهایی که تازه با این مفهوم آشنا شده اند مجازی سازی مفهومی جز مجازی سازی سرورها ندارد. این نقطه بهترین محل برای پیوستن به دنیای مجازی می باشد و خواهد بود. به همین دلیل در ادامه این نوشتار بیشتر به این مقوله یعنی “مجازی سازی سرورها” خواهم پرداخت.

در واقع “مجازی سازی سرور” مابین سرور و سیستم عامل قرار می گیرد. نرم افزار های مجازی سازی سرور سیستم عامل مهمان را فریب می دهند. این سیستم عامل ها بر روی ماشین های مجازی اجرا می گردند، اما بواسطه نرم افزار مجازی ساز گمان می کند که به طور مستقیم با سرور فیزیکی در ارتباط است. از این رو چندین ماشین سیستم عامل مهمان مجازی می توانند فقط از طریق یک سرور فیزیکی مورد استفاده قرار گرفته و به این صورت سود زیادی را عاید سازمان کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی